Menu

Levering og betingelser

Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som blant annet er regulert i forbrukerkjøpsloven.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv porto og ekspedisjonsgebyr.

Trygg Trafikk tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen endres aldri på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.

Betaling og frist

Det gis 30 dagers betalingsfrist og porto/ekspedisjonsgebyr belastes kjøper. Faktura sendes separat.

Ved manglende betaling sendes først betalingspåminnelser. Dersom oppgjør ikke skjer, stenges muligheten for mer kjøp uten nærmere varsel.

Levering

Varekjøp er kun mulig til postadresser i Norge.

Ordren vil normalt bli levert innen 4-7 dager iht. Postens / Brings gjeldende leveringsbestemmelser. I forbindelse med høytider, inneklemte dager og lagertelling, kan vi ikke garantere overnevnte leveringstider.

Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Frakt og omkostninger m.m

Prisen for frakt varierer avhengig av fraktmåten kunden velger, adresse og vekt/volum på ordren. 

Sporing

Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse på e-post-adressen kunden har oppgitt. Det vil så gå noe tid før pakken er sporbar. Bestillinger som er gjort med Postens Servicepakke kan spores på Posten sine sider eller via telefon 810 00 710.

Angrerett/-frist

For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp. Vi anbefaler at denne beskjeden gis skriftlig.

Hvis kunden ønsker å benytte seg av angrefristen må varen returneres til oss i originalemballasjen og i salgbar stand. Kopi av fakturaen vedlegges. Returkostnader i forbindelse med pakking og frakt skal imidlertid dekkes av kunden.

Reklamasjon

Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Send  reklamasjonen skriftlig til kundeservice@tryggtrafikk.no . Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner i løpet av tre dager. Dersom varen må sendes i retur refunderer vi portoutgiftene.

Retur og kundeservice

Vennligst oppgi alternativer for kontaktinformasjon slik at vi kan følge opp henvendelsen. Det gjøres oppmerksom på at hvis returen ikke skyldes feilekspedering fra vårt lager, vil portoen bli belastet kunden.

Returskjema må være ilagt i pakken inkl. varer som skal returneres. Varene sendes som bedriftspakke til:

Kjelle videregående skole
Trygg Trafikk lager
Haneborgveien 51 
1940 Bjørkelangen 

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.