Menu

Kjøpshelp

Her finner du svar på de vanligst stilte spørsmålene til vår nettbutikk. Lurer du på noe annet, send oss en epost på kundeservice@tryggtrafikk.no.

Spørsmål og svar

Hva er Trygg Trafikks nettbutikk?

I Trygg Trafikks nettbutikk kan opplæringsmateriell for barnehage og skole og andre varer bestilles. 

Hvordan kan jeg bli bruker?

Alle som ønsker det kan handle i butikken ved å registrere seg som kunde. Du kan også handle som gjest.

Hvordan bestille varer?

Varene er delt inn i kategoriene Barnas Trafikklubb, Barnehage, Skole og Annet materiell. Velg produkt(er) og antall du ønsker, og fortsett så til kassen. Her fyller du ut  bestillingsinformasjonen og bekrefter. 

Søkemuligheter?

Om det er vanskelig å finne noen varer kan du søke etter varen i søkefeltet øverst til høyre. 

Hvordan kan jeg betale?

Etter at ordren er ekspedert, mottar kunden en faktura i posten.

Hvor mye kan jeg handle?

Handle så mye du vil under forutsetning at tidligere fakturaer er betalt.

Ordrebekreftelse?

Du får en bekreftelse på at vi har registrert din bestilling  på oppgitt e-postadresse. Du kan også klikke deg inn på " Min konto" og sjekke status på din ordre dersom du har valgt å opprette gratis kundekonto.

Frakt og gebyr?

Alle ordrer, også gratismateriell belastes for porto pluss kr 75 i ekspedisjonsgebyr. For ordre under kr 50 belastes kun porto.

Varer fra vårt lager?

Pakker sendes som Servicepakke eller Bedriftspakke med Posten. For nærmere informasjon, se kjøpsvilkår.

Husk å angi tydelig leveringsadresse dersom den skulle avvike fra fakturaadressen.

Bestillernummer og ressursnummer?

Dersom din kommune bruker system med bestillernummer og ressursnummer ved innkjøp kan du legge dette inn under "Faktura" i Kassen, i feltet Referansenummer. Du skal da ha fått et bestillernummer for ditt arbeidssted, og et unikt ressursnummer som er ditt.

Oversikt over tidligere ordre?

Finnes under ”Min konto” dersom du har opprettet en kundekonto.

Jeg har glemt passordet mitt. Hva skal jeg gjøre?

Klikk på "Glemt passord" og følg anvisningene.  

 

Hvordan handle i Trygg Trafikks nettbutikk?

Varene er inndelt i kategoriene Barnas Trafikklubb, Barnehage, Skole og Annet materiell. Bruk evt søkefeltet øverst til høyre hvis du leter etter bestemt materiell.

Du finner informasjon om hvert produkt under "Les mer"-knappen. Du legger varen i handlekurven ved å klikke på "Kjøp nå"-knappen. Deretter kan du velge "Gå til kassen" for å avslutte handelen, eller bestille flere varer ved å velge "Fortsette å handle". Du kan hele tiden gjøre endringer i handlekurven, ved å velge denne helt øverst til høyre. 

Når du har funnet de varene du vil ha og lagt disse i handlekurven velger du "Gå til kassen" for å registrere kundeopplysninger. Felt markert med * må fylles ut. Dersom du har handlet her tidligere og registrert en gratis kundekonto ligger dine opplysninger lagret når du logger inn. 

Etter kort tid vil du få en ordrebekreftelse til din e-post-adresse. Her kan du også velge å få Nyhetsbrev og tilbud fra Trygg Trafikk - for Barnehage og/eller Skole. 

Vi bestreber oss på at informasjonen  i nettbutikken alltid er oppdatert og korrekt. Vi tar likevel forbehold om at trykk- eller skrivefeil kan skje, og at varer kan bli utsolgt. Dersom vi ikke er i stand til å levere i henhold til din bestilling, gir vi beskjed om dette pr e-post.

Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig, vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der kunden bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der kunden bor.