Salgsbetingelser
Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som blant annet er regulert i forbrukerkjøpsloven.
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv porto.
Trygg Trafikk tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen endres aldri på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.
Betaling og frist
Det gis standard 14 dagers betalingsfrist. Faktura sendes separat.
Ved manglende betaling sendes først betalingspåminnelser. Dersom oppgjør ikke skjer, stenges muligheten for mer kjøp uten nærmere varsel.
Levering
Varekjøp er kun mulig til postadresser i Norge.
Vi har utsendelser to ganger i uken, tirsdag og torsdag, om ikke annet er avtalt.
Ordren vil normalt bli levert innen 4-7 dager av vår transportleverandør NBT.
I forbindelse med høytider, inneklemte dager og lagertelling, kan vi ikke garantere overnevnte leveringstider.
Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.
Frakt og sporing
Prisen for frakt varierer avhengig av adresse og vekt/volum på ordren.
Fraktmetoder:
- Brev: brev sendes for verdier inntil 200 kr. Vi gjør oppmerksom på at dette alternativet ikke er sporbart. Bestilling gjøres på eget ansvar.
- Bedriftspakke: Pakken kan spores og utleveres på døren, mellom kl. 8 -16 på hverdager
- Servicepakke: Privatkunder henter pakken på Postkontoret. Pakken kan spores.
Reklamasjon
Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Send reklamasjonen skriftlig til kundeservice@tryggtrafikk.no. Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner i løpet av tre dager. Dersom varen må sendes i retur refunderer vi portoutgiftene.
Angrerett/-frist
For forbrukerkjøp i nettbutikken har forbrukeren ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom forbrukeren har gitt oss beskjed innen fristens utløp. Vi ber om at denne beskjeden gis skriftlig til kundeservice@tryggtrafikk.no. Returskjema blir deretter sendt kunden pr e-post.
Returskjema må være ilagt i pakken inkl. varer som skal returneres, sammen med kopi av fakturaen. Varene må returneres til oss i originalemballasjen og i salgbar stand. Returkostnader i forbindelse med pakking og frakt skal imidlertid dekkes av kunden. Varene sendes som bedriftspakke til:
Trygg Trafikk
PB 277 Sentrum
0103 Oslo
Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.